2010-ieji…
Pernai konkurse „Lietuvos transporto lyderiai 2010“ apdovanotos išradingiausiai krizę įveikusios šalies vežėjų, ekspeditorių ir logistikos bendrovės bei jų vadovai. Speciali ekspertų komisija įvertino ir vežėjų versle naudojamą specialiosios paskirties techniką.
Rinkimų tikslas buvo įvertinti ir atkreipti dėmesį į transporto ir logistikos sektoriaus atstovus, kurie krizės metu sugebėjo ne tik išgyventi, tačiau ir gerokai išplėsti savo verslą. Augti galima ir sunkmečiu, tačiau tai – aukštasis verslo pilotažas, puiki įžvalga ir intuicija priimant lemtingus sprendimus. Komisija, sudaryta iš vežėjų asociacijos „Linava“, ekspeditorių asociacijos „Lineka“ bei „Lietuvos logistikos asociacijos“ vadovų išrinko po tris pretendentus į kiekvieną nominaciją.
„Lietuvos metų vežėju 2010“ tapo transporto bendrovė „Luckaus transportas“, kuri atliko itin greitus ir efektyvius gabenimus tarp Rytų ir Vakarų, taikydama vieno sustojimo principą įmonės bazėje. Toks sprendimas kelionę nuo Vakarų Europos iki Maskvos sutrumpino bemaž dviem paromis ir leido išsilaikyti sunkmečiu, neprarandant pagrindinių užsakovų bei įgyti naujų.
„Lietuvos metų ekspeditoriumi 2010“ įvardinta bendrovė „ALPI Baltika“, priklausanti tarptautinei Italijos ALPI įmonių grupei. Novatoriški ir veržlūs šios bendrovės sprendimai tapo pavyzdžiu mūsų šalies ekspeditoriams.
„Lietuvos metų logistikos operatoriumi 2010“ išrinkta į Kėdainius savo centrinį sandėlį perkėlusi ir prekybos centrų „Norfa“ logistiką užtikrinanti bendrovė „Rivona“. Ji savo darbe taiko naujausias technologijas – radijo dažnio atpažinimo įrangą RFID, sandėlių valdymo sistemą ir modernius tiekimo grandinės planavimo instrumentus.
Pernai Susisiekimo ministerija įsteigė specialią nominaciją „Lietuvos metų vadovas 2010“, kurioje nugalėjo Vytautas Varasimavičius, bendrovių „Šturvalas“ ir „TL Nika Group“ vadovas. Šis verslininkas dar vadinamas tikruoju transportininkų tiltu tarp Europos ir Kazachstano, mat šioje šalyje jis jau daug metų atstovauja Lietuvai ir stiprina šalių verslo ryšius.
Nominacija „Lietuvos metų keleivių vežėjas 2010“ atiteko bendrovei „Vilniaus autobusai“. Ši įmonė pirmoji Lietuvoje masiškai ėmė naudoti ekologišką, gamtinėmis dujomis varomą transportą.
Techninės nominacijos
Pernai rinkimuose įvertinta specialioji technika, skirta kasdieniams mūsų poreikiams ir statyboms. Pagal europietišką metų sunkvežimio rinkimų tradiciją nominacijos skiriamos taip, kad sunkvežimiai ir automobiliai titulus galėtų nešioti visus ateinančius metus, tad ir metai prie nugalėtojų rašyti ne 2010-ieji, o 2011-ieji. „Lietuvos metų vilkiku 2011“ įvardintas specialiosios paskirties reikmėms pritaikytas ir daugybę modifikacijų turintis sunkvežimis „Mercedes-Benz Actros“.
Žurnalo „Transportas“ skaitytojų balsais išrinktas ir didžiausias publikos simpatijas pelnęs sunkvežimis. Juo tapo įspūdingos išvaizdos statybų sunkvežimis „Volvo FM X“.
„Lietuvos metų krovininiu automobiliu 2011“ buvo įvardinta nauja furgonų trijulė: „Renault Master“, „Opel Movano“ bei „Nissan Interstar“. Nors ir padabinti skirtingų gamintojų ženklais, šie automobiliai yra vienas ir tas pats modelis, gaminamas vienoje gamykloje pagal specialų užsakymą. Pagrindiniais vertinimo kriterijais tapo automobilių eksploatacijos ypatumai, vairavimo komfortas ir pritaikymas krovinių paskirstymo bei statybų verslui.
Specialioji nominacija „Lietuvos metų pažangioji technologija 2011“ atiteko Prancūzijos gamintojui „Renault Trucks“, sukūrusiai naują elektronikos valdomą priekinių ratų hidraulinę pavarą „OptiTrack“. Ji hidrauliniais varikliais, įmontuotais priekiniuose sunkvežimio ratuose, užtikrina itin didelį pravažumą, o speciali elektronika neleidžia ratams praslysti.
„Lietuvos metų autobusu 2011“ tapo „Irisbus Citelis“. Šis Italijos koncerno „Iveco“ gaminys buvo išbandytas sostinės gatvėse. Autobusas gaminamas su moderniais gamtinėmis dujomis varomais varikliais bei hibridine pavara.
2009-ieji…
Konkurse „Lietuvos transporto lyderiai 2009“ apdovanotos novatoriškiausios šalies vežėjų, ekspeditorių ir logistikos bendrovės bei jų vadovai. Tuo metu konkursas tapo reikšmingiausiu įvykiu Lietuvos transporto ir logistikos srityje. Komisija, sudaryta iš vežėjų asociacijos „Linava“, ekspeditorių asociacijos „Lineka“ bei „Lietuvos logistikos asociacijos“ vadovų išrinko po tris pretendentus į kiekvieną nominaciją. Buvo pastebėtos bendrovės, kurios savo veikloje taikė gana daug modernių technologijų ir mažai kam žinomų veiklos modelių. Vienu iš pagrindinių vertinimo kriterijų buvo unikalių ar savo srityje inovatyvių sprendimų pritaikymas transporto bei logistikos versle.
„Lietuvos metų vežėju 2009“ tapo keleivinio transporto bendrovė „Kautra“, sukūrusi centralizuotą siuntų paskirstymo sistemą autobusais Lietuvoje bei įtraukusi į ją didžiąją dalį šalies keleivių vežėjų. Pasitelkę vieningą siuntų paskirstymo centrą Kaune, vežėjai savo paslauga konkuruoja su žymiausiomis siuntų gabenimo bendrovėmis ir uždirba papildomų pajamų. Jie naudoja ir bendrą informacinę sistemą, skirtą siuntų srautams valdyti.
„Lietuvos metų ekspeditoriumi 2009“ įvardinta bendrovė „Rhenus Svoris“, pirmoji iš Baltijos šalių tapusi ekspeditorius jungiančios prestižinės organizacijos „System Allianz Europe“ nare. Į ją priimami tik labai griežtus kriterijus atitinkantys privatūs ekspeditoriai, dirbantys šios organizacijos krovinių keitimosi sistemoje ir kokybės valdymo programose.
„Lietuvos metų logistikos operatoriumi 2009“ išrinkta bendrovė „VPA Logistics“, sukūrusi Klaipėdos logistikos centro koncepciją ir sėkmingai plėtojanti logistikos paslaugų verslą. Susisiekimo ministerija įsteigė specialią nominaciją „Lietuvos metų vadovas 2009“, kurioje nugalėjo Remigijus Žitkevičius, bendrovės „Vilniaus Dobilas“ prezidentas.
Už naujausią transporto strategiją Susisiekimo ministerija apdovanojo bendrovę „Transvelas“, kuri atliko sunkiasvorių krovinių gabenimo per Lietuvą galimybių studiją. Šis darbas įvertintas „Lietuvos metų transporto strategija 2009“ nominacijoje.
Įvardino geriausius sunkvežimius
Ypatingas dėmesys rinkimuose buvo skirtas pažangių ir aplinką tausojančių technologijų populiarinimui bei taikymui krovininėje technikoje ar logistikos operacijose. Ekspertų komisija, sudaryta iš didžiųjų šalies prekybos bei transporto įmonių specialistų, išbandė 6 sunkvežimius ir 11 komercinių furgonų. „Lietuvos metų vilkiku 2010“ įvardintas distribucijos reikmėms skirtas sunkvežimis „Renault Midlum“. Žurnalo skaitytojų balsais išrinktas ir didžiausias publikos simpatijas pelnęs sunkvežimis. Juo tapo „Iveco Eurocargo“.
Distribucijos ir vietinio krovinių gabenimo technikos specialistų komisija „Lietuvos metų krovininiu automobiliu 2010“ įvardino naująjį „Volkswagen Transporter“. Pagrindiniais vertinimo kriterijais tapo automobilių eksploatacijos ypatumai, vairavimo komfortas ir pritaikymas krovinių paskirstymo verslui.
Specialioji nominacija „Lietuvos metų pažangi technologija 2010“ atiteko Švedijos gamintojui „Scania“, sukūrusiam unikalią vairuotojų mokymo programą „Driver Support“, įdiegtą į sunkvežimio prietaisų skydelį. Ji įvertina vairuotojo vairavimo stilių, atsižvelgdama į vietovės reljefą pataria bei moko, kaip efektyviai ir taupiai vairuoti sunkvežimį.
2008-ieji…
Pirmąkart Lietuvoje vykusiuose grandioziniuose rinkimuose įvardytos bei apdovanotos geriausios šalies įmonės ir vežėjų technika. Projektą inicijavusi vežėjų asociacija „Linava“, lizingo bendrovė „Hansa lizingas“ bei žurnalas „Transportas“ kartu su partneriais organizavo iškilmingą finalinį „Lietuvos transporto lyderių“ renginį viešbutyje „Le Meridien Villon“, kurio metu 300 svečių akivaizdoje buvo apdovanoti šalies geriausieji transporto atstovai. Komisija, sudaryta iš asociacijų „Linava“, „Lineka“ ir „Lietuvos logistikos asociacija“ vadovų, įvertino įmonių ir vadovų veiklos efektyvumą ir vykdomų projektų unikalumą bei atrinko kiekvienoje nominacijoje po 3 pretendentus. „Lietuvos metų vežėju 2008“ tapo transporto bendrovė „Hoptransa“.
„Lietuvos metų ekspeditoriumi 2008“ įvardinta bendrovė „Arijus“, o „Metų vadovu 2008“ – Valdemaras Zakarauskas, bendrovių grupės „Autoverslas“ vadovas.
Techninių nominacijų kategorijoje ekspertų komisija, sudaryta iš didžiųjų šalies transporto įmonių specialistų ir transporto žurnalistų, įvertino 7 vilkikus, pretenduojančius į vieną iš svarbiausių „Lietuvos transporto lyderių“ nominacijų – „Lietuvos metų vilkikas 2009“. Specialiai pagal „Hansa lizingo“ užsakymą sukurtą paauksuotą plokštę nugalėtojui – „Volvo FH“ – įteikė šios įmonės vadovas Vytautas Daukša.
Ypatingas dėmesys rinkimuose buvo skirtas pažangioms ir aplinką tausojančioms technologijoms populiarinti. Bendrovė „Lietuva Statoil“, norėdama paskatinti aplinkai nekenksmingų transporto priemonių parko plėtrą, įsteigė nominaciją „Lietuvos metų pažangi technologija 2009“, kuri atiteko „Scania EGR“.
Distribucijos ir vietinio krovinių gabenimo technikos specialistų komisija įvardijo „Lietuvos metų krovininį automobilį 2009“ – „Citroen Berlingo“.