Žaidimo taisyklės
Lietuvos transporto lyderių rinkimuose įmonės, jų vadovai ir technologijos buvo vertinami pagal kategorijas “Lietuvos metų vilkikas 2009”, “Lietuvos metų pažangiausia technologija 2009”, “Lietuvos metų krovininis automobilis 2009”, “Lietuvos metų vežėjas 2008”, “Lietuvos metų ekspeditorius 2008”, “Lietuvos metų logistikos operatorius 2008” ir “Metų vadovas 2008”. Už “Lietuvos metų publikos vilkiką 2009” buvo balsuojama internetu nuo balandžio iki spalio mėn.
Komisija, sudaryta iš “Linavos”, “Linekos” ir Lietuvos logistikos asociacijos vadovų, įvertino įmonių ir vadovų veiklos efektyvumą bei projektų unikalumą ir kiekvienai nominacijai atrinko po tris pretendentus.
Geriausiųjų vardai
“Lietuvos metų vežėju 2008” buvo pripažinta Kauno transporto bendrovė “Hoptransa” už efektyvios sistemos įgyvendinimą Kinijos ir kitų Azijos šalių krovinius gabenant per Kauną į Vakarų Europą . Su šia bendrove kategorijoje rungėsi automobilius gabenanti įmonė “Daivera” ir Šiaulių bendrovė “Luckaus transportas”.
“Metų vadovo 2008” apdovanojimas už efektyvius verslo sprendimus atiteko bendrovės “Autoverslas” vadovui V.Zakarauskui, su juo varžėsi G.Naviko įmonės vadovas Gintautas Navikas ir bendrovės “Transimeksa” vadovas Darius Vyšniauskas.
Komisijos sprendimu “Lietuvos metų ekspeditoriumi 2008” tapo bendrovė “Arijus” už sėkmingai įvykdytą rekordinio svorio ir matmenų krovinio ekspedijavimo projektą į bendrovę “Mažeikių nafta”. Pagal šią nominaciją buvo atrinktos bendrovės “Rhenus Svoris” ir “DHL Lietuva”.
“Metų logistikos operatoriumi 2008” pripažinta bendrovė “Ad Rem Group” – už novatoriškas logistikos paslaugas: sėkmingą trečiosios šalies logistikos 3PL lietuviško darbo modelio sukūrimą. Šioje kategorijoje rungėsi dar dvi itin stambios šio sektoriaus įmonės – “Girteka” ir “Vingės logistikos grupė”.
Komplimentai “geležiai”
Ekspertų komisija, sudaryta iš didžiųjų šalies transporto įmonių specialistų ir transporto žurnalistų, nuo balandžio testavo ir vertino septynis vilkikus, pretenduojančius į vieną svarbiausių Lietuvos transporto lyderių rinkimų nominacijų – “Lietuvos metų vilkikas 2009”.
Daugiausia komisijos, taip pat ir publikos simpatijų pelnė šiemet debiutavęs modernus švediškas vilkikas “Volvo FH”. Specialistams teko nemažai pasukti galvas, kol apsisprendė, kurį naujausią ir moderniausią didžiojo sunkvežimių gamintojų septyneto – MAN, “Scania”, “Volvo”, “Renault”, “Iveco”, “Mercedes Benz” ar DAF – vilkiką peripažinti geriausiu. Transporto ekspertai turėjo unikalią galimybę visus pretendentus išbandyti vienoje vietoje – Kėdainių oro uoste.
Itin daug dėmesio per rinkimus buvo skiriama tam, kaip populiarinti pažangias, aplinką tausojančias technologijas. Bendrovė “Lietuva Statoil”, norėdama paskatinti aplinkai draugiškesnių transporto priemonių parko plėtrą, įsteigė nominaciją “Lietuvos metų pažangi technologija 2009”. Ją pelnė koncerno “Scania” sukurta panaudotų dujų recirkuliacijos sistema EGR su dviejų pakopų šaldymo ciklu, dėl kurios naujieji varikliai atitinka “Euro-5” ekologinius reikalavimus. “Scania” pirmoji rinkoje technologiją pristatė praėjusių metų pabaigoje, o jau šiemet pradėti pardavinėti šiuos variklius turintys vilkikai “Scania R”.
Distribucijos ir vietinio krovinių gabenimo technikos specialistų komisija įvardijo “Lietuvos metų krovininį automobilį 2009”. Juo tapo “Citroen Berlingo”, rungęsis bene lygiavertėje kovoje su “Peugeot Partner”, “Renault Kangoo”, “Škoda Praktik”, taip pat “Dacia Logan VAN”. Buvo vertinamos automobilių eksploatacijos galimybės, vairavimo ypatumai ir tai, kaip jie pritaikyti krovinių skirstymo verslui.