Komisijos vertinimui pateikta 11 skirtingų, tačiau savo paskirtimi labai panašių automobilių: „Toyota Hiace“, „Volkswagen Transporter“, „Ford Transit“, „Hyundai H-1“, „Mercedes-Benz Vito“ bei dvi automobilių šeimynos. Pirmoji šeima – „Opel Vivaro“, „Renault Trafic“ bei „Nissan Primastar“. Antra trijulė – „Fiat Scudo“, „Citroen Jumper“ ir „Peugeot Expert“. Autoritetingiems vertintojams teks gerokai paplušėti, kad iš tokios gausios pretendentų kompanijos išrinktų geriausiąjį. Pirmasis komisijos pasimatymas su automobiliais įvyko pirmąjį rugsėjo šeštadienį prie Kėdainių esančiame aerodrome. Čia buvo švenčiama transporto darbuotojų diena ir vyko asociacijos „Linava“ organizuotos tryliktosios tolimųjų reisų krovininių automobilių bei autobusų vairuotojų varžybos.
Priminsime, kad komisiją sudaro 5 specialistai: Kęstutis Maldžius, IKI prekybos tinklo transporto vadovas, žurnalistas Kęstutis Bruzgelevičius, Kęstutis Keraminas, bendrovės „Maxima LT“ Krovinių ekspedijavimo skyriaus vadovas, Tadas Blaževičius, bendrovės „Sanitex“ Transporto skyriaus vadovas, bei Aidas Nakčiūnas, UAB „Girteka“ transporto vadovas. Komisijos nariai nuosekliai vertino ir žymėjo esminius privalumus bei trūkumus. Rezultatus vežėjai ir transportininkai sužinos lapkritį per iškilmingą apdovanojimų ceremoniją, kur ir bus paskelbti laurus pelniusieji automobiliai.
Pirmoji trijulė: „Ferrari“ giminaitis ir du prancūzai

PSA
Naujieji „Fiat Scudo“, „Citroen Jumpy“ bei „Peugeot Expert“ iš esmės yra vienas automobilis, kuriame skiriasi kai kurios apdailos detalės ir, žinoma, gamintojų emblemos. Šis automobilis kurtas „Fiat“ bendradarbiaujant su koncernu „PSA Peugeot Citroën“.
Plačiai naudojami kaip krovininiai furgonai ir kaip keleiviniai vienatūriai, vežantys iki 9 keleivių, automobiliai gali vežti 1,2 t krovinį. Keli kėbulo dydžių variantai, taip pat modernūs ekonomiški dyzeliniai varikliai suteikia šiai furgonų trijulei neabejotinų pranašumų. Galima pasirinkti iš trijų dyzelinių variklių (90 AG, 120 AG, 136 AG) ir benzininio 140 AG. Bendradarbiaujant su „Ford“, 2,0 l varikliai turi 6 pavarų dėžę. Visos jėgainės pasižymi mažomis degalų sąnaudomis, o techninis aptarnavimas reikalingas kas 30 tūkst. km.
Nuo ankstesniųjų modelių jie gerokai skiriasi savo išvaizda. Modernus, ekspresyvus ir net kiek agresyvus automobilio dizainas lengva įsimenamas. Vairuotojo darbo vieta ergonomiška: valdymo prietaisai išdėstyti taip, kad viskas būtų lengvai pasiekiama, patogi vairuotojo sėdynė, čia galima rasti daug daiktadėžių ir kišenėlių. Kiek į priekį pastumtas priekinis automobilio stiklas suteikia daugiau šviesos ir sukuria erdvės pojūtį. Įspūdingos ir aktyviosios bei pasyviosios apsaugos technologijos: stabilumui kontroliuoti – ESP su ROM moduliu prieš staigius posūkius, slydimo kontrolės sistema ASR, ABS kartu su pagalbine staigaus stabdymo sistema AFU, priekiniai ventiliuojami stabdžių diskai, smūgio metu iškart nutraukianti degalų tiekimą priešgaisrinė saugos sistema.
Taip pat įmontuotos priekinės, šoninės oro pagalvės bei užuolaidos. Naujausios kartos pagalbinė vairavimo įranga skirta manevruoti atgal, siūloma ir GPS navigacijos sistema.
Trynukuose dera lengvojo automobilio judrumas ir komfortas bei komercinio automobilio funkcionalumas – krovinių skyriaus talpumas, patogios durys pakrovimui ir iškrovimui.
Pneumatinė pakaba užtikrina mažesnį krovimo aukštį – 49 cm, o plačios šoninės ir galinės durys palengvina krovos darbus. Automobilių važiuoklės bazė gali būti 3 m arba 3,12 m, atitinkamai skiriasi ir kėbulo ilgis (4,80 m ir 5,13 m) bei krovinių skyriaus ilgis (2,25 m ir 2,58 m). Galimybė užsisakyti automobilį su paaukštintu stogu dar labiau išplečia pasirinkimą. Krovinių skyrius gali būti trijų skirtingų tūrių – 5, 6 ir 7 m³.
Trys furgonai: Japonijos, Prancūzijos ir Vokietijos projektas

Nissan
Bandykite rasti kuo daugiau skirtumų tarp „Nissan Primastar“, „Opel Vivaro“ ir „Renault Trafic“, tačiau panašumų čia visvien bus daugiau – tai bendro trijų šalių gamintojų projekto produktas.
Pažvelgus į automobilių išorę, akį traukia naujas bamperių ir priekinių žibintų dizainas, taip pat įvairesnė spalvų gama. Šiek tiek pakeistas ir interjeras. Kėbulas puikiai apsaugotas nuo korozijos: plačios šoninės plastikinės juostos saugo kėbulą nuo pažeidimų, kaip ir cinkuota kėbulo skarda, o ilgaamžiai nerūdijančio plieno dujų išmetimo vamzdžio elementai gerokai pailgino duslintuvo tarnavimo laiką.
Dyzelinis 1,9 l variklis pakeistas 2,0 l varikliu, galingesniu už savo pirmtaką. 2,5 l variklio galia pasiekė 107 kW, o jo sukimo momentas – 320 Nm. Be to, 2,5 l dCi variklis dabar montuojamas ne tik krovininiuose mikroautobusuose, bet ir kombinuotuose modeliuose. Taigi 90, 114 ir 146 AG galių motorai užpildo visą verslo poreikių paletę. Kiekviename automobilyje standartiškai montuojama 6 pakopų mechaninė pavarų dėžė.
Krovinių skyrius – vienas iš didžiausių klasėje, o slenkstis – 51 cm aukščio, keleivių ir krovinių saugumui užtikrinti viduje yra 8 arba 10 tvirtinimo taškų. Jeigu reikia pakrauti aukštą ar specifinį krovinį, prekę galima prišlieti prie šoninės sienos ir vertikaliai pritvirtinti, taikant pavažose įtaisytus laikiklius. Erdvė kroviniams – nuo 5 iki 8,4 m³, o krovumas siekia 1–1,2 t.
Visapusis aktyvaus ir pasyvaus saugumo paketas apima standartiškai montuojamą vairo stiprintuvą, elektroninę stabilumo programą ESP, ABS su staigaus stabdymo pagalbine sistema, diskiniais stabdžiais. Priekiniai stabdžių diskai – aušinami. Saugumą vairuojant padidina elektroninė stabilumo programa ESP, užtikrinanti tolygų ir švelnų stabdymą bei pagerinanti transporterio manevringumą. Ji padeda koreguoti važiavimo nukrypimus nuo taisyklingos trajektorijos, atsižvelgdama į automobilio apkrovimą.
Japonų darbštuolis – „Toyota Hiace“

Toyota
„Toyota Hiace“ – daugybę versijų turintis furgonas, skirtas kroviniams ar ke- leiviams gabenimui. Versle svarbus ir įvaizdis, todėl naujausios kartos „Hia- ce“ naudojamos naujo dizaino grotelės, gaubtuvai, antsparniai ir priekiniai žibintai.
Plačias durys itin palengvina krovinių krovimą. Pro jas į vidų be vargo įkrausi- te du standartinius europadėklus. Automobiliu galima gabenti 1 265 kg svo- rio krovinį. Vos 5,5 m apsisukimo spindulys – svarbi ypatybė miesto erdvėje. Vairuotojo vieta išsiskiria modernumu, joje panaudotos aukščiausios rūšies medžiagos ir patraukli centrinė konsolė, pabrėžianti interjero stilių ir suku- rianti puikią darbo aplinką. Džiugina didelės talpos daiktadėžės.
Automobilio širdimi gali būti vienas iš dviejų ypač efektyvių D-4D turbody- zelinių variklių su tiesioginio įpurškimo sistema. Galima rinktis 70 kW/95 AG arba 86 kW/117 AG. Abu varikliai sunaudoja vos 8,5 l/100 km.
Tai vienas iš saugiausių savo klasės furgonų. Visiškai nepriklausoma pakaba užtikrina saugų valdymą, o kėbulas itin tvirtas. Kad geriau išsklaidytų susi- dūrimo metu atsiradusią energiją, jis turi specialias priekines energiją suge- riančias zonas. Abiejose priekinėse durelėse įtaisyti plieniniai šoniniai strypai. Papildomai sutvirtinti sėdynių rėmai. Didelis platus„Hiace“ priekinis langas ir palenkti A formos statramsčiai vairuotojui atveria platų ir aiškų regos lauką. Vairuojant naktį praverčia inovaciniai daugiareflektoriniai priekiniai žibintai, specialiai sukurti matomumui pagerinti. Siūloma ir visais ratais varoma„To- yota Hiace“ versija.
„Volkswagen Transporter“ įtikina ir buhalterius

Volkswagen
Nors tai – tikras darbinis arkliukas, važiavimo komfortą didinančios įrangos naujajame „Volkswagen Transporter“ apstu: ergonomiškos sėdynės, reguliuojama vairo padėtis, lengvai valdoma pavarų svirtis, aiškus prietaisų skydelis ir patogi smulkių daiktų saugojimo sistema su įvairiais skyreliais, pirštinių skyriumi bei daugeliu kitų patogumų. Gerą atmosferą automobilyje užtikrina oro kondicionavimo sistema. Jei vienos keleivio sėdynės priekyje neužtenka, galima užsisakyti dvivietę priekinę keleivio sėdynę su integruota smulkių daiktų saugykla.
Galingesni, ekonomiškesni, ilgaamžiškesni – taip galima apibūdinti plačią „Transporter“ variklių gamą. Keturi dyzeliniai varikliai su naujomis įpurškimo ir kuro siurblio technologijomis sunaudoja 6 l/100 km degalų. Tokia aritmetika įtikina ne tik vairuotojus, bet ir buhalterius. 6 pakopų automatinė pavarų dėžė įmanoma su benzininiu V6 varikliu bei su 2,5 l TDI varikliu. Saugumą užtikrina ESP, ABS, EDS ir ASR sistemos. Papildomos įrangos komplekte siūlomas ir MSR – variklio sukimo momento reguliavimas. Nepriklausoma pakaba užtikrina stabilų važiavimą.
Nauja konstrukcija garantuoja kėbulo patvarumą. Modeliuose su pailginta baze, aukštu stogu ir bazinės įrangos komplekte esančiomis dvivėrėmis durimis galima krauti didelių matmenų krovinius. Kiti modeliai bazinės įrangos komplekte siūlomi su pakeliamosiomis durimis, bet jas galima pakeisti dvivėrėmis. Modeliui su prailginta baze įmanomos dvivėrės durys su 250° kampo atvėrimu. Krovinio skyriaus grindys padengtos bukmedžio lakštais, guminiu kilimėliu. „Transporter Kasten“ modifikacija yra keturių bendrosios masės kategorijų – 2,6 t, 2,8 t, 3 t ir 3,2 t. Krovumas atitinkamai – 0,8 t, 1 t, 1,2 t iki 1,4 t, o krovinio skyriaus talpa gali kisti nuo 5,8 m³ iki 9,3 m³.
„Ford Transit“ – tituluotas ir žavus

Ford
Naujojo „Ford Transit“ pirmtakas Hanoveryje jau yra laimėjęs prestižinį „Metų furgono“ apdovanojimą, buvo įvertintas už dizaino, technologinių pakeitimų ir kokybės visumą. Šiandien „Ford“ inžinieriai sugebėjo vieną geriausių furgonų Europoje padaryti dar geresniu.
Naujojo „Ford Transit“ salonas yra panašus į lengvojo automobilio. Gamintojo filosofija remiasi tuo, kad komercinių automobilių vairuotojai prie vairo praleidžia daug laiko, tad jų salonas turi būti itin patogus ir funkcionalus. „Ford Transit“ salonas ir važiavimo savybės artimos lengvojo automobilio salonui, tad medžiagų kokybė ir komforto lygis maloniai stebina.
Elektroninė stabilumo kontrolės sistema ESP, prisitaikanti prie pakrovimo lygio, yra standartinėje visų dyzeliniais varikliais varomų krovininių ir keleivinių furgonų įrangoje.
„Transit“ išskirtinumas – automobilio priekinė dalis, kurią puošia skoningos radiatoriaus grotelės bei išraiškingi priekiniai žibintai.
„Transit“ montuojami nauji galingesni ir ekonomiškesni turbodyzeliniai varikliai: 2,2 TDCi (85, 110 ir 130 AG) ir 2,4 TDCi (115 ir 140 AG). Galimos modifikacijos su priekiniais bei galiniais varomaisiais ratais. Siūlomi krovininiai, keleiviniai, krovininiai atviru kėbulu bei specialiosios paskirties modeliai su patobulinta keturių varomųjų ratų sistema.
Veržlusis „Hyundai H-1“

Hyundai
Pietų Korėjos gamintojai rinkai pateikė šiuolaikišką, skoningą, net novatorišką komercinį automobilį: suprojektuotos įspūdingos priekinės radiatoriaus grotelės bei masyvūs, charakteringi priekiniai žibintai. Funkcionalumas čia dera su puikia išvaizda ir kokybiškomis medžiagomis. Naujasis „Hyundai H-1“ turi viską, ko reikia, norint tolygiai konkuruoti su stipriais segmento varžovais. „H-1“ yra 5 125 mm ilgio, 1 920 mm pločio, o jo ratų bazė siekia 3 200 mm. Transporto priemonė siūloma dviejų variantų: krovininis furgonas ir daugiavietis keleivinis mikroautobusas. Krovininis furgonas skirtas naudoti mažesnėms ir vidutinio dydžio įmonėms. Keleivinis automobilis tinka tiek didelėms šeimoms, tiek keleivių vežimo bendrovėms. Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje „H- 1“ krovininis furgonas siūlomas su 3 sėdimomis vietomis, o keleivinė versija – su 8 sėdynėmis. Be to, gaminamos 2, 5 ir 6 sėdynių krovininio furgono versijos, kurias galima užsakyti pagal individualų poreikį. Visi „H-1“ modeliai komplektuojami su naujuoju 2,5 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliu, kuriame įdiegta pažangi kintamos geometrijos turbokompresoriumi (VGT) technologija. Variklis išvysto 170 AG prie 3 800 aps./min galingumą, o didžiausias sukimo momentas siekia 392 Nm/2 000 aps./min. Dėl šio galingo ir dinamiško jėgos agregato „H-1“ pasiekia maksimalų 181 km/val. greitį, o vidutinės degalų sąnaudos siekia 8,8 l/100 km.
Kitas pasirinkimas, daugiau skirtas keleivinėms versijoms, – 2,4 l benzininis 175 AG motoras. Iki 185 km/val. lengvai įsibėgėjantis furgonas tenaudoja apie 7 l/100 km. Naujojo „H-1“ kūrėjai didelį dėmesį skyrė saugumui, patogumui, užtikrintam valdymui kelyje ir, žinoma, atpažįstamam stiliui. Automobilio saugumo įrangos arsenale yra dvi saugos oro pagalvės vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui, stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), papildomas stabdymo žibintas, reguliuojamas priekinių žibintų aukštis, priekiniai ir galiniai rūko žibintai, automobilio apsaugos sistema. Elektroninė dinaminio stabilumo kontrolės sistema ESP standartiškai įrengiama keleiviniame furgone, o krovininiame ji laisvai pasirenkama.
Inžinierius iš Vokietijos – „Mercedes-Benz Vito“

Daimler Ag
Vokietijos inžinieriai sukūrė naujos kartos komercinį automobilį, kuriame įspūdinga galimybių įvairovė, keičiama paskirtis ir naujoviška vidaus įranga puikiai atitinka „Mercedes-Benz“ aukštus markės standartus. Papildomo saugumo suteikia automobilyje įdiegtos „Adaptive ESP“, ABS, ASR, BAS bei EBD technologijos, kurios susitvarko su visais kelyje laukiančiais sunkumais ir leidžia susikoncentruoti ties tiesioginiu darbu.
Galima įsigyti trijų tipų „Vito“ modelius: krovininį furgoną, keleivinį transporterį ir „Mixto“ krovininį/keleivinį automobilį. Rinktis taip pat galima ir iš penkių variklių: keturių CDI dyzelinių ir vieno benzininio.
Šios automobilių kategorijos naujovė – siūloma pasirinkti vieną iš trijų kėbulo ilgių. Tai „Vito“ suteiks savitą charakterį ir ypatingų privalumų. Pavyzdžiui, vidutinio ilgio automobilio stogas gali būti paaukštintas. Siūloma visais ratais varoma „Vito 4×4“ versija su vienu iš dviejų turbodyzelinių variklių – 109 AG arba 150 AG. Šių variklių sukimo momentas ir traukos jėga yra puikiai pritaikyti vežant krovinius. Kaip standartinės šešių pavarų mechaninės pavarų dėžės alternatyva siūloma penkių pavarų automatinė transmisija. Lyginant „Vito 4×4“ su „Vito“ pagal eksploatacines ir degalų sąnaudas, automobiliai skiriasi nedaug.