Projektą inicijavusi vežėjų asociacija „Linava“, lizingo bendrovė „Hansa lizingas“ bei žurnalas „Transportas“ kartu su partneriais organizavo iškilmingą finalinį „Lietuvos transporto lyderių“ renginį viešbutyje „Le Meridien Villon“, kurio metu 300 svečių akivaizdoje buvo apdovanoti šalies geriausieji transporto astovai. Komisija, sudaryta iš asociacijų „Linava“, „Lineka“ ir „Lietuvos logistikos asociacija“ vadovų, įvertino įmonių ir vadovų veiklos efektyvumą ir vykdomų projektų unikalumą bei atrinko kiekvienoje nominacijoje po 3 pretendentus.
Komisijai vadovavęs „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius kartu su šios asociacijos generaliniu sekretoriumi Valdu Giliu, ekspeditorių asociacijos „Lineka“ vadovu Vytautu Levicku ir Lietuvos logistikos asociacijos prezidentu Vytautu Kudziu išrinko ir apdovanojo pačias pažangiausias bendroves. Specialiu „Nokia“ prizu buvo apdovanotas „Metų vadovas 2008”.
Techninių nominacijų kategorijoje ekspertų komisija, sudaryta iš didžiųjų šalies transporto įmonių specialistų ir transporto Lietuvos „transporto lyd eriai“: metų nominacijos Pirmąkart Lietuvoje vykusiuose grandioziniuose rinkimuose įvardytos bei apdovanotos geriausios šalies vežėjų, ekspeditorių ir logistikos bendrovės bei vadovai. Kartu paskelbtas ir metų vilkikas bei įvertinta kita vežėjų technika, kurią pristatome jums. žurnalistų, nuo balandžio testavo ir vertino 7 vilkikus, pretenduojančius į vieną iš svarbiausiųjų „Lietuvos transporto lyderių“ nominacijų – „Lietuvos metų vilkikas 2009“. Specialiai „Hansa lizingo“ užsakymu sukurtą paauksuotą plokštę nugalėtojui įteikė šios įmonės vadovas Vytautas Daukša.
Ypatingas dėmesys rinkimuose buvo skirtas pažangioms ir aplinką tausojančioms technologijoms populiarinti. Bendrovė „Lietuva Statoil“, norėdama paskatinti aplinkai draugiškesnių transporto priemonių parko plėtrą, įsteigė nominaciją „Lietuvos metų pažangi technologija 2009“.
Distribucijos ir vietinio krovinių gabenimo technikos specialistų komisija įvardijo „Lietuvos metų krovininį automobilį 2009“. Buvo vertinama automobilių eksploatacija, vairavimo ypatumai ir pritaikymas krovinių paskirstymo verslui.
Projektą globojo ir šalies Susisiekimo ministerija. Renginio organizatoriai jau rengiasi šiemet vyksiantiems rinkimams, kurių pradžia tradiciškai bus skelbiama pavasarį.
„Lietuvos metų vežėjas 2008“ – UAB „Hopt ransa“
Įmonė „Hoptransa“ apdovanota už visapusiškai parengtą krovinių gabenimo oro ir kelių transportu iš Dubajaus, Pekino, Šanchajaus ir Honkongo į bet kurį tašką Europos šalyse ir Rusijoje, Baltarusijoje bei Ukrainoje kompleksą.
Valdemaras Zakarauskas transporto versle darbuojasi jau porą dešimtmečių, tad vadovo sprendimai lėmė sparčią įmonių plėtrą Lietuvoje bei Europoje ir Vidurinėje Azijoje. Šiandien jis vadovauja vienai iš didžiausių šalyje ir Rytų Europoje transporto bei logistikos įmonių grupių.
Bene naujausias ir pastebimiausias vadovo darbas – inovatyvi naujų automobilių ir vilkikų gabenimo, saugojimo ir paruošimo sistema. Ji atsispindi naujausiame įmonės projekte – Vievio automobilių logistikos centre. Čia savo automobilius saugo ir patiki paruošti pardavimui didžiausi pasaulio gamintojai. Šiuo metu Vievyje galima saugoti iki 1,5 tūkst. automobilių. Šiuo metu pagrindinis įmonės tikslas – pradėti pirmąjį terminalo statybų etapą jau kitų metų pavasarį. Ketinama įrengti apie 2,5 tūkst. lengvųjų automobilių saugojimo vietų, taip pat automobilių paruošimo centrą. Jame nauji automobiliai bus ruošiami pardavimui, taip pat komplektuojama papildoma įranga – įrengiamos apsaugos sistemos, montuojami radijo imtuvai, atliekami papildomi pakeitimai, kurių reikalauja pirkėjas. Taip pat bus atliekami ir smulkūs „Metų vadovas 2008“ – UA B „Autoverslo“ generalinis direkt orius Vald emaras Zakarauskas Jau ne vieną dešimtmetį transporto ir logistikos užduotis sprendžiantis UAB „Autoverslo“ generalinis direktorius Valdemaras Zakarauskas versle vadovaujasi sąžiningumu ir sako turįs savo garbės kodeksą, siekia naujų iššūkių, niekada neapsistoja ramiame užutėkyje. kėbulo remonto darbai. Projektas suskirstytas į keturis etapus, darbus ketinama baigti 2009 m.
Bendrųjų krovinių logistikoje „Autoverslas“ stebina sparčia sandėlių plėtra Vilniuje bei kituose miestuose. Šiemet bendrovė baigė statyti naują 7 tūkst. kv. m A klasės sandėlį Klaipėdoje.
Semiasi patirties iš kitų
„Metų vadovas 2008“ teigia, kad norint sėkmingai plėtoti verslą, reikia domėtis kitų šalių patirtimi, konkurentais, stebėti, kas vyksta visame pasaulyje, ir bandyti nuspėti, kas gali įvykti mūsų šalyje. Dažniausiai tereikia nuspėti laiką – kada kas įvyks, mat Lietuvoje galioja tie patys verslo dėsniai kaip ir likusiame pasaulyje. Įvairios aplinkybės jiems daro tik labai nedidelę įtaką. Įmonės sėkmę lėmė asmeninės vadovo savybės: žodžio laikymasis bet kuriuo atveju, neišblėstanti vidinė energija, gebėjimas numatyti situaciją rinkoje daug anksčiau, nei tai padarys konkurentai. V. Zakarauskas savo komandoje labiausiai mėgsta aktyvius, ieškančius naujovių žmones, kurie energingai reaguoja į pasikeitimus ir kuriems darbas yra įdomus, o ne atliekamas tik iš pareigos.
„Lietuvos metų ekspeditorius 2008“ – UAB „Arijus“
Bendrovė „Arijus“ apdovanota už rekordinio svorio ir apimčių krovinio ekspedijavimo projektą – gigantiškų reaktorių gabenimą ir ekspedijavimą į naftos perdirbimo gamyklą „Mažeikių nafta“.
Dar 2008-ųjų birželį įgyvendinta unikali logistikos operacija, kurios pasiruošimo darbai truko apie 1,5 metų. Tai yra rekordinio svorio krovinio – dviejų reaktorių, kurių kiekvienas sveria po 535 t, o vieno įrenginio ilgis siekia 32 m, aukštis – apie 6 m – pergabenimas iš Klaipėdos jūrų uosto į bendrovę „Mažeikių nafta“.
Projekto įgyvendinimas vyko keliais etapais. Pirmasis etapas susidarė iš tokių darbų: maršruto parinkimo, išsamaus kelio statinių techninės būklės tyrimo bei keliamosios galios patikrinimo, rangovų parinkimo kai kuriems maršruto paruošimo darbams atlikti, dokumentų parengimo ir patvirtinimo įstatymų numatyta tvarka, sutarčių su VST, telekomunikacijų bendrovių ir kitomis žinybomis sudarymo dėl krovinio kelyje esančių objektų perkėlimo ar laikino išjungimo klausimų ir kt. Antrojo etapo darbai: sunkiasvorio krovinio pakrovimas iš baržų ant specialaus autotransporto ir reaktorių gabenimas sausuma. Pagal suderintą krovinio maršrutą, kuris driekėsi per 5 rajonus (Klaipėdos, Kretingos, Plungės, Skuodo ir Mažeikių), sunkiasvoris transportas, lydimas specialiųjų tarnybų, sėkmingai įveikė 150 km atstumą iki naftos bendrovės mažiau nei per tris paras.
Atgabenti įrenginiai yra skirti gaminti dyzeliną su mažesniu sieros kiekiu. Švaresni degalai neterš aplinkos, sumažins neigiamą išmetamų dujų poveikį žmonių sveikatai. Reaktoriai naftos produktų gamybos metu padeda pašalinti aplinkai kenksmingus sieros junginius.
Rekordinis krovinys
Agentūros „Factum“ duomenimis, šis krovinys pretenduoja į Sunkiausio automobilių krovinio rekordą, nukonkuruodamas 1996-aisiais į Kruonio hidroakumuliacinę elektrinę gabentą transformatorių. Jis svėrė 217 t, buvo 3,32 m pločio, 4,79 m aukščio. Į Kruonį transformatorių nugabeno vilkikas „Volvo“ su 52 ratų puspriekabe. Šiuo metu agentūra tikrina pateiktus techninius dokumentus dėl rekordo registravimo.
Vytautas Levickas, ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas, tikina, kad iki pat renginio pradžios išliko didelė intriga ir paslaptis, kas taps nugalėtoju. „Visos nominuotos įmonės yra išskirtinės, vertos apdovanojimų. Teko sunki užduotis išrinkti nugalėtojus“, – nelengvą vertinimą prisimena vienas iš komisijos narių V. Levickas. Komisijai nusprendus, „Lietuvos metų ekspeditoriumi 2008“ tapo UAB „Arijus“ už sėkmingai įvykdytą rekordinio svorio ir apimčių krovinio ekspedijavimo projektą į bendrovę „Mažeikių nafta“. Šiai nominacijai taip pat buvo nominuoti UAB „Rhenus Svoris“ ir UAB „DHL Lietuva“. „Ekspeditorius yra neatsiejama grandis visoje logistikos grandinėje, tad jo reikšmė – ypač didelė. Šis renginys tikrai yra svarbus mums įvykis“, – apdovanojimo svarbą pabrėžė Arijus Ramonas, UAB „Arijus“ vadovas.
„Metų logistikos operatorius“ – UAB „Ad Rem Group“
Viena iš didžiausių Lietuvos logistikos, transporto ir sandėliavimo įmonių grupių „Ad Rem“ sėkmingai plėtoja 3PL paslaugas įmonėms, siekiančioms perduoti logistiką vienam operatoriui.
Šios įmonių grupės ilgamečių klientų, tokių kaip IT technikos didmenininko „TD Baltic“, batų prekybos tinklo „Danija“ ir „SonyEricsson“ mobiliosios technikos importuotojų, bendro darbo patirtis byloja apie vykdomas itin aukšto lygio ir tikslumo operacijas. Lietuviškasis 3PL operatorius imasi atgabenti reikiamus prekių kiekius, juos tinkamai saugoti ir paruošti prekybai. Vėliau pagal gautus tikslius užsakymus ir gavėjų adresus prekes paskirsto. Nauju sėkmės pavyzdžiu tapo „Lietuvos spaudos“ logistikos padalinio perėmimas kartu su 25 šios bendrovės specialistais. Koordinuodama transporto, distribucijos partnerių veiklą, „Ad Rem“ užtikrina, kad kioskuose netrūktų prekių, o jų saugomos atsargos sandėlyje neneštų nuostolių.
Sandėlyje veikiančios valdymo technologijos įgalina realiu laiku kontroliuoti IT įrangos užsakymų ir tiekimų procedūras. Jame esantys radijo ryšio terminalai užtikrina tikslų ir greitą prekių žymėjimą skenerių pagalba, o tai apsaugo nuo klaidų, pasitaikančių įvedant duomenis rankiniu būdu.
Kalbant apie visos „Ad Rem“ grupės veiklą, ją galima skirstyti į tokias kategorijas: krovinių gabenimas transportu tarptautiniais ir vietiniais maršrutais, multimodaliniai gabenimai, oro, jūrų, automobilių, geležinkelio transportu vežamų krovinių ekspedijavimas, distribucinių, muitinės sandėlių, importo ir eksporto terminalo, muitinės tarpininko, krovinių draudimo paslaugos ir klientus viliojančios 3 PL paslaugos.
Didelį sandėlių kompleksą sostinėje valdantis konsorciumas pasipildė nauja įmone – UAB „AdRem LEZ“, kuri valdys 8 tūkst. kv. m А tipo sandėlius Klaipėdoje. Naujai pastatyti muitinės bei atvirieji muitinės, distribuciniai sandėliai yra išsidėstyti 2 ha teritorijoje. Čia taip pat yra atviros krovinių saugojimo aikštelės bei apie 1000 kv. m biuro patalpų gamybos, prekybos, didmeninės prekybos paslaugas teikiančioms kompanijoms. Dar didesnį naują sandėlių kompleksą grupė statys Vilniuje, šalia „Ad Rem“ pagrindinės būstinės. Šiandien čia sandėlių plotas siekia 31 tūkst. kv. m.
Lyderystę lėmė specialistai
„Ad Rem“ grupės generalinis direktorius Stanislovas Kozelas teigia, kad tapti lyderiais padėjo darbuotojų profesionalumas. „Visas kolektyvas dalijasi informacija, sprendimų ieškome kartu. 3 PL nėra kažkokia mada, kurią diegia Vakarų kompanijos. Tai – būdas plėtoti kuo efektyvesnę įmonės veiklą. Efektyviau dirbanti įmonė pagamins geresnį produktą arba galės vystyti pardavimus kartu mažindama veiklos sąnaudas“, – sako vadovas.
„Ad Rem“ garsėja ir unikalių ar itin brangių daiktų gabenimo paslaugomis. Ji yra laimėjusi Užsienio reikalų ministerijos skelbtą diplomatinių krovinių gabenimo konkursą ir šiuo metu veža į tas šalis, kuriose yra diplomatinių atstovybių, daiktus ir diplomatinius krovinius.
Į Lietuvą bendrovė atgabeno itin brangų ir trapų Guhenhaimo muziejaus maketą, jau nekalbant apie Šarūno Saukos darbus, vertinamus 4 mln. Lt, ar Stasio Lozoraičio archyvus į Mažvydo biblioteką.
„Volv o FH“ – du aukščiausi sunkvežimių titulai
Didžiausias komisijos, kaip ir publikos, simpatijas pelnęs modernus vilkikas „Volvo FH“ įvardytas „Lietuvos metų vilkiku 2009“ ir „Lietuvos metų publikos vilkiku 2009“. Jis pasižymi itin racionaliu dizainu ir puikiomis techninėmis savybėmis, tad sugebėjo nurungti stiprius varžovus.
Komisijos nariams teko nemažai paplušėti, kad apsispręstų, kuris naujausias ir moderniausias didžiojo sunkvežimių gamintojų septyneto – MAN, „Scania“, „Volvo“, „Renault“, „Iveco“, „Mercedes Benz“ ar DAF – vilkikas yra geriausias. Transporto ekspertai turėjo unikalią galimybę išbandyti visus pretendentus vienoje vietoje – Kėdainių oro uoste. Vėliau kiekvienas komisijos narys vilkikus bandė tikruose reisuose ir vertino įvairių vairuotojų atsiliepimus. Visas bandymų sezonas truko nuo praėjusių metų balandžio iki spalio.
Pasak komisijos pirmininko Kęstučio Maldžiaus, „Volv o FH“ – du aukš čiausi sunkv ežimių titulai IKI prekybos tinklo transporto vadovo, „Volvo“ vilkiko pagrindiniai privalumai – geresnė kabina, taupumas ir naujos saugumo technologijos. Naujasis „Volvo FH“ interjeras pasižymi erdvumu, o vairuotojo vieta –ergonomika. Naujos, patogios daiktadėžės, nauji gultai, atlenkiama keleivio sėdynė ir moderni apšvietimo sistema suteikia daugiau komforto. Daugelis vairuotojų bei sunkvežimių entuziastų, balsavusių keletą mėnesių portale www.transportolyderiai.lt už savo favoritą nusprendė, kad aukščiausio įvertinimo visgi vertas „Volvo FH“.
„Lietuvos metų pažangioji technologija 2009“– „Scania EGR “
Bendrovė „Lietuva Statoil“, norėdama paskatinti aplinkai draugiškesnių transporto priemonių parko plėtrą, įsteigė nominaciją „Lietuvos metų pažangi technologija 2009“. Ją pelnė koncerno „Scania“ sukurta atidirbusių dujų recirkuliacijos sistema EGR su dviejų pakopų šaldymo ciklu.
Antrosios kartos sistema EGR, dėl kurios naujieji varikliai atitinka Euro 5 ekologinius reikalavimus, pirmiausia buvo pristatyta Švedijos sunkvežimių gamintojo „Scania“. Dar pernai buvo pradėti pardavinėti vilkikai „Scania R“ su šiais varikliais, aplenkiant konkurentus, kurie tokią technologiją pristatė gerokai vėliau. Pasak bendrovės „Lietuva Statoil“ generalinio direktoriaus Morton Christensen, aplinkos apsauga ir inovatyvių technologijų diegimas komercinio transporto sektoriuje turėtų būti vienas iš prioritetinių transporto įmonių uždavinių. Dėl šios priežasties specialiai įsteigtas prizas atiteko pažangią technologiją sukūrusiai bendrovei. Kuo ji pažangi? Pirma, varikliams su šia sistema nereikia naudoti papildomo „Ad Blue“ skysčio, naudojamo alternatyvioje SCR technologijoje. Maža to, variklis išties yra dinamiškas ir stebina puikiomis charakteristikomis, nepaisant dvigubo išmetamųjų dujų šaldymo ciklo ir pakartotinio jų deginimo.
Kai kurie gamintojai nustojo vystyti EGR technologiją ir tikino, jog daugiau kaip Euro 4 taršos normų ji neperžengs. „Scania“ atvėrė alternatyvų ir itin perspektyvų kelią. Panaudoję aukšto spaudimo kuro įpurškimo sistemą, užtikrinančią puikų degalų sudegimą, ji rado raktą į Euro 6 ar aukštesnių reikalavimų variklį. Jau dabar bandomi itin mažą teršalų kiekį išmetantys naujos kartos varikliai, kurių galia ir techninės charakteristikos stebina net visko mačiusius konstruktorius.
Naujieji „Scania“ varikliai, transmisijos, kurių vystymu ir modifikacija buvo užsiimama išskirtinai „Scania“ dirbtuvėse, tapo naujų technologijų šaukliais. Šie gaminiai garantuoja daugiau ekonomiškumo, patvarumo ir ilgaamžiškumo sunkvežimio širdžiai. „Scania“ deklaruoja, jog jai labiausiai rūpi trys esminiai transporto priemonės eksploatacijos elementai, mažinantys išlaidas: degalų ekonomija, patikimumas ir tvirtumas. Visa „Scania“ veikla nukreipta į šiuos prioritetus – tai pamatai, ant kurių kuriama pelninga transporto įmonė.
„Lietuvos metų krovininis automobilis 2009“ – „Citroen Berlingo“
Naujasis komercinis automobilis „Citroen Berlingo“, išsiskiriantis šiuolaikišku dizainu, erdvesniu salonu ir modernizuotais varikliais, pelnė komisijos palankumą, aplenkęs netgi dvynį „Peugeot Partner“.
Jau gerai rinkoje žinomi „Berlingo“ modeliai – kaip du vandens lašai panašūs į „Peugeot Partner“. Iš esmės tai yra vienas ir tas pats modelis, tik su skirtingomis gamintojų emblemomis.
Vis dėlto komisija, įvertinusi skirtingas kainas, jų eksploatavimo įkainius, prioritetą atidavė „Citroen“ modeliui.
Šis stilingo dizaino automobilis tiesiog žavi savo kėbulo forma, paprastais, bet erdvę didinančiais konstrukciniais sprendimais. Tokią strategiją pasirinkęs automobilių gamintojas siekia geriau patenkinti skirtingus pirkėjų poreikius, renkantis šios klasės automobilius. Pasak vertinimo komisijos pirmininko Tado Blaževičiaus, UAB „Sanitex“ transporto vadovo, naujasis modelis ne tik išvaizdus, bet ir funkcionalus. Salone yra dar daugiau erdvės dėl ilgesnės ratų bazės, antros eilės sėdynės gali būti išimamos. Modelyje panaudota „Citroen C4 Picasso“ važiuoklė, todėl vairuoti šį automobilį maloniau. Taip pat siūloma keleivinė šio modelio versija.
Automobilyje įmontuotas tylus 90 AG arba 110 AG dyzelinis variklis su kietųjų dalelių filtru. Jis modernizuotas, tad yra ekonomiškas ir ekologiškas. Automobilio erdvė kroviniams siekia net 3,3 kub. m, krovumas – 850 kg, krovinių skyriaus ilgis – 1,8 m. Automobilis turi transformuojamą kabiną „Extenso“, kurioje priekinė keleivio sėdynė gali būti atlenkiama ir nustumiama žemyn. Taip ji aukščiu susilygina su krovinių skyriaus grindimis, ir naudingoji talpa padidėja iki 3,7 kub. m. Tuomet galima gabenti iki 3,25 m ilgio krovinį.
Komforto gausa
Vairuotojui ir keleiviams taip pat siūloma daug komforto įrangos. Tai ir pagalbos pajudant iš vietos įkalnėje sistema, reguliuojama vairo kolonėlė, ESP sistema, jau minėta komfortiška važiuoklė. Naujojo „Citroen Berlingo“ konstrukcija turi trigubą pasyviąją apsaugą, o 6 oro pagalvės ir elektroninio stabilumo programa ESP padidina keleivių saugumą. Gamintojas siekia sukurti išbaigtą lengvojo komercinio transporto liniją, kuri patenkintų kuo daugiau klientų poreikių. „Citroen“ ženklu padabintą funkcionalių komercinių automobilių grupę sudaro nuo 2,5 kub. m iki 17 kub. m krovinių skyriaus talpos automobiliai: „Berlingo“, „Jumpy“, „Jumper“ modeliai ir mažylis „Citroen Nemo“.