Svarbiu tapusio kasmetinio transporto ir logistikos sektoriaus renginio „Lietuvos transporto lyderiai 2013“ apdovanojimų ceremonijoje bus pagerbtos novatoriškiausios 2013 metų šalies vežėjų, ekspeditorių, logistikos, paslaugų bei naujausias technologijas diegiančios bendrovės ir jų vadovai.
Tarptautinio žurnalo „Transportas“, leidžiamo viešosios įstaigos Baltijos media centras, iniciatyva nebe pirmus metus organizuojami rinkimai ir iškilmingi apdovanojimai jau tapo Lietuvos nacionaliniu projektu.
2013-ųjų metų rinkimų organizatoriams sėkmingai tęsti projektą padėjo Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“, Lietuvos logistikos asociacija, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“, AB Lietuvos geležinkeliai, VšĮ „Lietuvos transporto ir logistikos klasteris“ bei kiti ilgamečiai projekto partneriai.
Projekto iniciatoriai dėkingi generaliniam rėmėjui Transporto reformų paramos fondui, nuolatiniai rinkimų projekto „Lietuvos transporto lyderiai“ globėjai Lietuvos respublikos susisiekimo ministerijai bei nominacijos „Metų transporto vadovas 2013“ globėjui susisiekimo ministrui Rimantui Sinkevičiui.
Apdovanojimas „Metų transporto vadovas“ teikiamas šioje srityje pažangą ar neįprastą patirtį parodžiusiam žmogui, galinčiam būti pavyzdžiu išmanios vadybos, situacijų valdymo, verslo kultūros bei socialinės atsakomybės srityse. Šį kartą apdovanojimas skirtas Lietuvos civilinės aviacijos administracijos direktoriui Kęstučiui Aurylai, kuris pasiekė, kad jo vadovaujama bendrovė dirbtų stabiliai ir patikimai. Šis vadovas yra tikras savo srities žinovas, kurio pavyzdžiu galėtų sekti ir kiti transporto sektoriaus kompanijų vadovai. Lietuva garsėja kelių transporto bendrovėmis ir savo darbą puikiai išmanančiais vežėjais. „Metų vežėju 2013“ tapo UAB „Vičiūnai“. Tai – viena iš seniausių ir labiausiai patikimų transporto įmonių Lietuvoje. UAB „Vičiūnai“yra „Vičiūnų“ įmonių grupės dalis. Kaip teigia žinovai, „Vičiūnų“ verslas prasidėjo būtent nuo vežėjiškos veiklos. Šios bendrovės transporto vadovas Petras Ganiprauskas taip pat gali didžiuotis kasmetinėse meistriškumo varžybose puikiai pasirodančiais vairuotojais.
Bendrovė „Vičiūnai“ užsiima krovinių gabenimu įvairiais tarptautiniais maršrutais. Geografija plati: Baltijos šalys, Vidurio Europa, Vakarų Europa, Skandinavijos šalys, Rytų Europa, Rusija, Kazachstanas. Visose transporto priemonėse įdiegta palydovinio (GPS) stebėjimo sistema, puspriekabėse įrengti temperatūros fiksavimo įrenginiai (termografai), leidžiantys kontroliuoti vežamo krovinio temperatūrą viso transportavimo metu. Įmonės darbuotojai nuolat tobulinasi įvairiuose kursuose ir kvalifikacijos kėlimo programose.
Nominacijos „Metų keleivių vežėjas 2013“nugalėtoja tapo akcinės bendrovės Lietuvos geležinkeliai Keleivių vežimo direkcija, vadovaujama direktoriaus Raimondo Burkovskio. 2013 m. Lietuvos geležinkeliais vežta per 4 mln. keleivių arba gerokai daugiau nei 2012 m. Skaičius išsaugo dėl keliavusiųjų ne vienu maršrutu, tačiau bene labiausiai – net 40 proc. – maršrutu Vilnius – Oro uostas – Vilnius. Džiugina ir nuolat augantis keleivių skaičius maršrutu Vilnius – Minskas. Juo sėkmingai kursuoja Lenkijos įmonėje pagaminti modernūs traukiniai „PESA Bydgoszcz“.
Pagarba ekspeditoriams ir logistams
Transporto architektais vadinami ekspeditoriai kaip niekada yra svarbūs mūsų šalies logistikos paslaugų plėtrai, tad metų ekspeditoriaus titului nominuota įmonė yra išskirtinė savo patirtimi bei projektais.
Nominacijoje „Metų ekspeditorius 2013“ tituluota UAB „Arijus“, vadovaujama Arijaus Ramono. Tai viena iš pagrindinių krovinių ekspedicijos kompanijų, aprūpinančių šaudyklinį traukinį „Merkurijus“, kurio maršrutas yra Klaipėda – Maskva. UAB „Arijus“ – nuo 1992 m. savo veiklą vykdanti krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovė Lietuvoje, krovinių gabenimo konteineriais pradininkė šalyje. Šiandien ji yra viena iš logistikos lyderių Lietuvoje: krovinių ekspedijavimą vykdo jūra, autotransportu, geležinkeliu, oru ir kombinuotu transportu, pristato krovinius „nuo durų iki durų“, profesionaliai perveža pavojingus ir negabaritinius krovinius, teikia kompleksinės logistikos (3PL), sandėliavimo ir kitas paslaugas.
Logistikos paslaugų šalimi siekianti tapti Lietuva turi kuo didžiuotis, mat privatūs logistikos operatoriai jau ne pirmus metus vysto modernias tiekimo grandinės valdymo schemas, suteikia klientams sudėtingas ir tik jų poreikiams pritaikytas paslaugas. Nominaciją „Metų logistikos operatorius 2013“ pelnė UAB AD REM, vadovaujama Stanislavo Kozelo. 2013 m. ši bendrovė šventė 20-ties metų jubiliejų. Tai viena iš pirmųjų ir šiuo metu svarbiausių logistikos kompanijų Lietuvoje, vykdanti krovinių gabenimą automobilių transportu, geležinkeliais, jūra, oro transportu, teikianti muitinės tarpininko bei A klasės sandėliavimo paslaugas.
Inovatyvumas ir perspektyva
Nominacija, kurios atsiradimą paskatino sėkminga mūsų šalies geležinkelininkų veikla ir akivaizdus proveržis tarptautinėje erdvėje, yra „Metų geležinkelių operatorius“. 2013 m. juo tapo, palyginti su kitomis krovinių ekspedijavimo geležinkeliais įmonėmis, dar jauna UAB „Hoptrans Projects“, vadovaujama atsargos generolo Valdo Tutkaus. Praėjusiais metais bendrovė paleido traukinį „Baltijos vėjas“, kuris važiuoja maršrutu Lietuva – Kazachstanas, ji taip pat yra šio traukinio operatorė. 2008 m. įkurtos tarptautinės logistikos ir transportavimo kompanijos „Hoptrans Projects“ specializacija yra geležinkelio pervežimų srityje – kroviniai pervežami konteineriais, grūdovežiais, pusvagoniais bei dengtais vagonais. Kartu su partneriais bendrovė teikia visas transportavimo paslaugas oru, jūra, sausumos keliais bei kitais kombinuoto transportavimo būdais.
Daugiausiai vilčių teikianti bendrovė yra Andriaus Rupšio įkurta ir jo vadovaujama UAB „Ruptela“. Ji įvertinta nominacija „Metų perspektyviausia įmonė 2013“. Bendrovė 2013 m. „Deloitte Technology Fast 50“ savo reitingu gali pasigirti esanti tarp dviejų įmonių iš visų trijų Baltijos šalių. Ji užėmė itin aukštą 5-tą poziciją ir fiksavo vieną didžiausių apyvartos augimų visame Vidurio Rytų Europos regione. Inovacines transporto stebėjimo paslaugas teikianti įmonė buvo įkurta 2007 m. Kurdama ir gamindama pažangiausias telekomunikacijų technologijas, bendrovė padeda logistikos įmonėse efektyviai valdyti svarbius veiklos resursus, josgali fiksuoti transporto veiklą itin plačioje geografinėje erdvėje: nuo Portugalijos iki Kazachstano.
Pažangios technologijos ir technika
Įvardinti ir geriausieji pažangių technologijų bei technikos kūrėjai. Tai – technika, naudojama transportininkų darbe: sunkvežimiai, krovininiai automobiliai ir naujausi techniniai sprendimai. Techninės nominacijos skiriamos atsižvelgiant į perspektyvą, kad sunkvežimiai bei komerciniai automobiliai savo titulus galėtų „nešioti“ visus ateinančius metus, todėl ir metai įvardijami ne 2013-ieji, o 2014-ieji.
Vieną iš įstabiausių nominacijų – „Metų pažangioji technologija 2014“ – laimėjo UAB „EquinoxEurope“. Jai skirtas apdovanojimas už vieną iš naujausių sandėlių veiklos technologijų „Put-by-ligh“, kurią Lietuvoje diegia stambios gamybos ir logistikos kompanijos. Šiai įmonei nuo jos įkūrimo vadovauja Rasa Beskajevienė. Jos nuoširdus, iniciatyvus ir aktyvus darbas galėtų puošti daugelį Lietuvos bendrovių.
Komercinio transporto sektoriui reikšmingas apdovanojimas – „Metų komercinis automobilis 2014“. Šią nominaciją pelnė UAB „Silberauto“, jos ilgametis vadovas yra Rimantas Stankevičius. Nominacija suteikta komerciniam automobiliui „Mercedes- Benz Sprinter“, kuris šiuo metu yra sėkmingai atnaujintas – jis tapo ekologišku, patogiu ir labai patraukliu modeliu. Pagrindinis sunkiosios technikos apdovanojimas –„Metų sunkvežimis 2014“. Šį kartą jis atitekobendrovei „Volvo Lietuva“, kurios vadovas yra Are Georg Knoph, už nuostabų vilkiką „Volvo FH“. Kurdami naująjį vilkiką „Volvo FH“ švedų gamintojai daugiausia dėmesio skyrė vairuotojui – juk galimybė pritraukti ir išlaikyti geriausius vairuotojus yra raktas į transporto įmonės pelningumą. Su vilkiku „Volvo FH“ bus įmanoma dirbti dar geriau, žymiai sutaupyti degalų. Naujos kartos vilkike „Volvo FH“yra daug pirmą kartą pasaulyje įdiegtų inovacijų, kurios padės saugiau vairuoti sunkiasvorę mašiną, greičiau pakrauti krovinį, sumažinti vairuotojo nuovargį, padidinti darbo našumą. Kai vairuotojas gali daugiau atsipalaiduoti įtempto darbo metu bei gerai pailsėti naktimis, tai atsispindi geruose įmonės rodikliuose: padidėja darbo našumas, sumažėja traumų, mažiau žalos padaroma sunkvežimiams ir daugiau krovinių pristatoma saugiai ir laiku. Šiuolaikinio sunkvežimio vairavimas yra prilyginamas sudėtingos technikos operatoriaus darbui.