Lietuvos ir Kazachstano prezidentai paskelbė bendrą pareiškimą, kuriame pabrėžiamas ypatingas dėmesys tarpžemyniniam koridoriui formuoti, prisidedant prie sparčios logistikos infrastruktūros plėtros abiejose šalyse. Šiandien jūra kroviniai iš Kinijos Europą pasiekia per 40 dienų, paleidus šaudyklinį konteinerinį traukinį „Saulė“ tam užteks 10 dienų.
Siekiant efektyviai aptarnauti numatomą krovinių srautą, „Lietuvos geležinkeliams“ artimiausiu metu reikėtų įsigyti apie 240 platformų- vagonų. Skaičiuojama, kad pirkinio kaina siektų maždaug 50 mln. litų.
Krovinys bus gabenamas iš Kinijos į Dostyko geležinkelio stotį, o vėliau jis iškeliaus per Kazachstaną, Rusiją, Baltarusiją Šeštokų link. Kazachstanas, Rusija ir Baltarusija priklauso vienai muitų zonai, tad tikimasi, jog bus sutaupoma brangaus laiko atliekant muitinių procedūras.
Operatorė – „VPA Logistics“
Konteinerinio traukinio „Saulė“, kursuosiančio tarp Lietuvos ir Kazachstano, operatorė bus UAB „VPA Logistics“. Tai visai neseniai parašais patvirtino „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir bendrovės „VPA Logistics“ generalinis direktorius Darius Beinortas.
Konteineriniai traukiniai reguliariai kursuos maršrutais Draugystės geležinkelio stotis (Lietuva) – Dostyko geležinkelio stotis (Kazachstanas) – Draugystės geležinkelio stotis ir Šeštokų geležinkelio stotis – Dostyko geležinkelio stotis – Šeštokų geležinkelio stotis. Ateityje kroviniai bus vežami tarp Kazachstano ir Kinijos bei tarp Lietuvos ir Belgijos.
Prezidentės vizito Lietuvos ir Kazachstano verslo forumo metu buvo įsteigta Verslo taryba, kuri rūpinsis verslo ryšiais bei konkrečių projektų įgyvendinimu. Forume dalyvavo dvi Lietuvos verslo asociacijos ir 40 verslininkų.
Verslo forume susisiekimo ministrai pasirašė tarpžinybinį susitarimą dėl geležinkelių bendradarbiavimo, kuris prisidės ir prie sklandesnio traukinio „Saulė“ projekto įgyvendinimo.
Pristatė Kinijos gubernatoriui
Neseniai Kinijoje viešėjęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis susitiko su Sičuano provincijos gubernatoriumi Jiang Jufeng ir pakvietė šios provincijos įmones savo krovinius į Vakarų Europą gabenti per Lietuvą. Sičuano provincijos gubernatoriui pristatytas konteinerinio traukinio „Saulė“ projektas. Kinijos įmonės, eksportuojančios savo produkciją į Vakarų Europą, galėtų pasinaudoti nauju keliu per Kazachstaną, Rusiją, Baltarusiją ir Lietuvą. Pasiekę Klaipėdos uostą kroviniai būtų plukdomi toliau į Vakarus arba geležinkeliu ar vilkikais būtų vežami į Lenkiją.
Ministras tikina, jog užtikrinus patogų susisiekimą, greitą valstybių sienų kirtimą ir konkurencingas paslaugų kainas naujas maršrutas per Lietuvą turėtų būti sėkmingas.
Pagal susitarimus su Kinija, konteineriniai traukiniai į Lietuvą turėtų važinėti iš Sičuano provincijos Čongčingo miesto, esančio Kinijos centre.